Faceți căutări pe acest blog

marți, 10 mai 2011

Prajitura "Bounty"

























Cum asa? Adica la fel ca si batonul cu nuca de cocos Bounty?! Chiar asa, nu poti face diferenta intre prajitura si baton, asa bine seamana! Deci iubitorii de cocos pot fi fericiti, acum isi pot prepara dulcele preferat acasa, foarte simplu chiar!
Blatul este unul de cacao, nu foarte suculent, suficient cat sa faca simtita aroma de cacao si sa evidentieze nuca de cocos din crema!
Pentru blat am folosit:
- 125 g unt topit
- 50g zahar brun
- 3 oua
- 200 g faina
- doua linguri de cacao
- doua linguri de lapte
- o lingurita de praf de copt
Am amestecat ouale cu zaharul pana cand zaharul s-a topit. Apoi am adaugat cele doua linguri de cacao si laptele! In final, alternativ, am adaugat faina amestecata cu praful de copt si untul topit!



















Am tapetat o tava cu hartie de copt si am turnat amestecul pentru blat in tava!



















Am dat tava la cuptorul incins la 180*C pentru aproximativ 25 minute, sau pana cand s-a rumenit pe margini!
Dupa coaere, lasam blatul la rece si incepem prepararea cremei.
Pentru crema de nuca de cocos avem nevoie de:
- 300 ml lapte
- 5 linguri de gris
- 80 g unt
- 80 g zahar
- esenta de vanilie
***- 100 g nuca de cocos
Se pune laptele la fiert impreuna cu zaharul, untul si esenta de vanilie. Cand laptele da in clocot se adauga grisul ploaie si se mai tine pe foc amestecand incontinuu pana cand grisul capata consistenta unei creme.



















Se ia de pe foc si se lasa la rece! Cand crema de gris este complet racita, se adauga nuca de cocos si se amesteca pana la omogenizare!



















Se intinde crema peste blatul de cacao si se glazureaza! Eu am folosit cea mai simplu de preparat glazura (de ciocolata alba) preparata astfel: o tableta de 100g ciocolata alba, 50 g smantana dulce pentru frisca si 50 g unt se dau la cuptorul cu microunde la viteza maxima pentru un minut! Se amesteca si gata glazura! M-am jucat putin si cu niste glazura de ciocolata neagra si am obtinut urmatorul model:



































Pofta buna!

8 comentarii:

  1. Superba! De mult vreau sa fac o prajitura cu nuca de cocos si aceasta pare foarte buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut,

    Am intrat pe blog-ul dvs. si ne-a placut foarte mult - aveti retete culinare delicioase YUM!!! YUM!!!
    Ne-am bucura sa va avem in familia Petitchef

    Am fi incantati daca ati dori sa adaugati blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com astfel incat utilizatorii nostri, cat si noi, sa ne putem bucura de retetele dvs.

    Petitchef este un portal frantuzesc bazat pe retete culinare. Cateva sute de blog-uri sunt deja inscrise si beneficiaza de expunere pe Petitchef.

    Pentru a adauga blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com puteti folosi http://ro.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form sau puteti merge la http://ro.petitchef.com si dati click pe "Adauga blog-ul tau".

    Toate cele bune,

    Vincent
    Petitchef

    RăspundețiȘtergere
  3. arata minunat eu sunt fan nucii de cocos si cred ca am sa o fac daca imi dai voie binenteles!ai un blog super spor la mai multe retete in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nici nu se pune problema de "ne-dat" voie! Ma bucur ca va place si va mai astept cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place blogul tau ! Felicitari !

    Adriana.

    RăspundețiȘtergere
  6. Va fi perfecta pe masa de Craciun, mai ales ca aveam in gand sa fac o prajitura cu nuca de cocos.
    Alexandra

    RăspundețiȘtergere
  7. In ce tava ai copt praji? ce dimensiune avea? multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce dimensiuni avea tava in care ai copt praji? multumesc!

    RăspundețiȘtergere