Faceți căutări pe acest blog

vineri, 6 mai 2011

Inghetata Maria

























Maria pentru ca e numele mamei mele, un om deosebit si o gospodina de exceptie! Ea mi-a insuflat dragostea pentru bucatarie, casa si familie si daca uit sa ii multumesc, o fac acum!
Revenind la inghetata, reteta e de pe vremea copilariei mele, mama ne-o gatea de cum incepea vara si pana se termina si este de departe cea mai buna inghetata de casa mancata vreodata. Pentru ca in caietul de retete al mamei se numea simplu "Inghetata", mi-am spus ca pe blogul meu inghetata va purta numele mamei, Maria!
Inghetata este formata din doua parti, transformate ulterior in trei arome: vanilie, cafea si ciocolata!
Pentru partea 1 (ciocolata) avem nevoie de:
- 100ml apa
- 200g zahar
- doua linguri de cacao
- doua galbenusuri



















Apa, zaharul si cele doua linguri de cacao se fierb aproximativ 5 minute la foc mediu, pana cand se ingroasa ca o smantana! Nu fierbeti prea mult pentru ca riscati sa nu inghete la congelator!



















Crema de ciocolata se lasa la racit si cand este complet rece se adauga cele doua galbenusuri.



















Trecem la pregatirea celei de-a doua parti pentru care avem nevoie de:
- 200ml lapte
- 200g zahar
- un plic de budinca de vanilie de la Dr. Oetker
- patru galbenusuri



















Se fierbe laptele impreuna cu zaharul la foc mic, iar cand da in clocot adaugam plicul de budinca de vanilie, amestecand incontinuu cu un tel!



















Spre deosebire de crema de ciocolata, in care adaugam galbenusurile doar dupa racire, in crema de vanilie adaugam cele patru galbenusuri cat timp este fierbinte, dar atentie, luam cratita de pe foc! Amestecam crema pana la omogenizare si lasam sa se raceasca!
In plus, pentru inghetata mai avem nevoie de:
- 500 ml frisca batuta
- sase albusuri batute spuma tare



















A doua parte a inghetatei se imparte in doua (partea A si partea B)! In partea A se adauga un pliculet/o lingurita de ness...



















... iar in partea B se adauga la alegere: coaja de lamaie, alune de padure, arahide, stafide, fulgi de migdale! Eu am adaugat alune de padure.



















In final, incorporam spuma de albusuri si frisca in mod egal in cele trei compozitii! Amestecam cu o spatula cu miscari ample de sus in jos.





















Turnam cremele in straturi intr-o caserola sau pahare de unica folosinta sau, cazul meu, o tava de silicon pentru muffins, ca sa obtinem aceste frumoase turnulete stratificate! Lasam inghetata la rece peste noapte!



















Am scos inghetata foarte usor din tava de silicon si am servit-o cu fulgi de migdale! Cu riscul de a ma repeta, este cea mai buna inghetata de casa pe care am mancat-o vreodata! Neaparat merita incercata!
                                                                                                                                                                           

5 comentarii:

  1. Ce bine arata Diana si cred ca are un gust superb!Weekend placut iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. m-ai convins si mi-ai facut o pofta,nu se compara nimic cu o inghetata buna de casa

    RăspundețiȘtergere
  3. Aspectul este profesional, iar gustul cu siguranta este pe masura. O voi incerca si eu, mai ales ca vremea ne va cere cat de curand o inghetata!

    RăspundețiȘtergere
  4. Aspectul este profesional, iar gustul cu siguranta este pe masura. O voi incerca si eu, mai ales ca vremea ne va cere cat de curand o inghetata!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, fetelor! Chiar este un deliciu, merita incercata si va asigur ca va fi si preferata voastra :)

    RăspundețiȘtergere