Faceți căutări pe acest blog

luni, 2 mai 2011

Bundt cake cu crema de alune

























Am primit cadou o forma din silicon pentru guguluf/bundt cake si nu am stat prea mult pe ganduri inainte de a o folosi! Reteta este mult adaptata ingredientelor din frigider si gusturilor noastre!
Am folosit:
- 300 g unt (sau margarina)
- 275 g zahar
- doua lingurite de esenta de vanilie
- 5 oua
- 375 g faina
- doua lingurite de praf de copt
- 3-4 linguri de lapte (optional)
- 3 linguri de crema de ciocolata/alune (eu am folosit Nutella)
- o lingurita de esenta de rom



















Am inceput prin a mixa untul, care neaparat trebuie sa fie la temperatura camerei, cu zaharul, pana cand zaharul se topeste! Apoi adaugam ouale unul cate unul amestecand incontinuu.



















Nu va speriati daca amestecul capata un aspect de maioneza taiata, se va drege in momentul in care adaugati faina si incepeti sa amestecati :)!
Adaugam esenta de vanilie, laptele (optional) si in final faina amestecata in prealabil cu praful de copt!
In mod normal, forma din silicon pentru guguluf nu se tapeteaza cu faina, ulei sau stiu eu mai ce, insa pentru ca am folosit-o pentru prima data am pulverizat putin ulei pentru copt.



















Turnam trei sferturi din amestecul rezultat in tava. In sfertul ramas se adauga crema de alune si esenta de rom si se amesteca foarte bine, pana la omogenizare! Apoi se incorporeaza in restul cremei din forma de guguluf si se obtine efectul marmorat cu ajutorul unei furculite sau cutit, prin miscari circulare!



















Se da la copt la cuptorul incins la 160*C pentru 50-60 minute sau pana cand o scobitoare infipta in guguluf iese curata :)! Se pudreaza cu zahar sau... cu glazura de ciocolata!
Delicios si fin...

2 comentarii:

  1. in primul rand complimente pentru blog,superb,ma bucur ca l-am descoparit,guguluful e minunat

    RăspundețiȘtergere