Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 30 aprilie 2011

Oua rosii - Pasti 2011


In sfarsit am putin timp liber, m-am asezat in fata calculatorului si neaparat mi-am propus sa scriu cate putin despre masa noastra de Pasti si cu precadere despre ouale rosii si tehnicile folosite! Cat inca mai suntem in Saptamana Luminata...
Bun gasit, dragii mei, si "Hristos a inviat!"
Stiu ca tarziu public aceste poze si tehnici de colorare a oualor, insa sunt convinsa ca pentru anul viitor vor fi utile!
Am folosit atat coloranti pentru oua de la Dr. Oetker, cat si foi de ceapa, diverse frunze, dresuri, hartie creponata etc. Rezultataul este uimitor, ca in fiecare an!
Acesta este cosul nostru cu oua de Pasti:


Pentru ouale colorate cu hartie de copt am folosit hartie creponata colorata de calitate (mai groasa) si otet! Ouale au fost spalate si fierte in prealabil (10 minute)! ATENTIE: ouale se folosesc fierbinti, altfel nu se vor colora!
Hartia creponata se taie patrate (cu latura de aproximativ 15x15)!


Ouale se infasoara in hartie creponata si se strang la capete (asemeni impachetarii bomboanelor):


Se dau ouale prin otet (FIERBINTI), si se scurge excesul de otet cu mainile (neaparat sa folositi manusi de protectie!).


Se lasa ouale sa se usuce complet! Dupa uscare se desface hartia creponata si se ung cu grasime! Iata rezultatul:


Pentru ouale cu foi de ceapa sau "globul pamantesc" cum spunea foarte bine tata ca par, am folosit oua (crude), foi de ceapa (rosie cu precadere) taiate bucati mici si dresuri.
Am taiat foile de ceapa:


Am udat oul si l-am "imbracat" in foile de ceapa (care se lipesc frumos de oul ud).


Am invelit oul dat prin foile de ceapa intr-o bucata de dres lycra sau nu, nu conteaza! Am strans foarte bine dresul si l-am legat cu ata tare!


Am pus apoi ouale la fiert intr-o apa colorata cu colorant albastru pentru oua de la Dr. Oetker si le-am lasat sa fiarba 10 minute!


Spectaculos, nu?:)
Pentru ca nu pot sa va mai urez "Sarbatori fericite", am intarziat mai mult, primiti cu mult drag urarea sfanta: "Hristos a inviat!"!
P.S.: Ouale au fost colorate si decorate de echipa mea preferata, completa: mama (sef de echipa), eu (adjunctul :)) ), tata, Claudia si Cipi! Le multumesc mult, doar impreuna am reusit sa realizam un cos cu oua atat de frumos colorat!


2 comentarii:

  1. Foarte colorate ouale tale, cu siguranta foarte utila tehnica aceasta cu hartia :) Un weekend minunat iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut, daca ai timp si chef, mi-ar face placere sa participi la provocarea "Dulce Romanie" organizata d emine luna aceasta :) te pup si iti doresc o saptamana energica!

    RăspundețiȘtergere