Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 16 aprilie 2011

Chec cu lapte condensat

























Pana nu demult, termenul lapte condensat era mai mult decat strain de mine si de cunostintele mele! De cand am inceput sa imi bag nasul prin bucatarie insa, incet incet invat de toate! Nu numai denumiri, dar si intrebuintari corecte ale unor accesorii de bucatarie sau ingrediente, diverse trucuri pentru a obtine un preparat ca la carte! Dar hai sa nu ma abat de la subiect: laptele condensat, ingredientul principal in aceasta reteta! Laptele condensat este una dintre cele mai utilizate formule de conservare a laptelui. Laptele condensat este o reducţie – reducerea volumului unui lichid prin evaporarea lui parţială în urma procesului de fierbere – de lapte cu mult zahăr, care îi dă un aspect cremos-cleios şi un gust dulce şi intens. Puţin cunoscut la noi şi aproape deloc utilizat, laptele condensat este foarte popular în toate colţurile lumii, din Rusia în SUA, din Brazilia până în India sau Malaysia (sursa aici)!
Am cumparat si eu o cutie de lapte condensat si mi-am zis: na acum ce sa fac cu el??? Dupa indelungate cautari, am ales sa fac acest chec marmorat, cu lapte condensat si cacao! Super pufos si aromat a iesit!
Am folosit:
- 275g faina
- o lingurita de praf de copt
- un varf de cutit de sare
- 300 g lapte condensat
- 100 ml lapte evaporat
- 1 ou
- 60 g unt topit
- doua linguri cacao
- una-doua linguri de sirop de artar (se poate folosi si miere)



















Prepararea este extrem de simpla: mixam laptele condensat si cel evaporat cu oul si cu untul topit si racit! Apoi incorporam faina, sarea si praful de copt! Amestecam bine si turnam trei sferturi din compozitie intr-o tava de chec tapetata cu hartie de copt! Pastram un sfert din compozitie, adaugam cele doua linguri de cacao si siropul de artar, dupa care amestecam bine ca se incorporeze toate ingredientele! Turnam compozitia de cacao in tava si cu ajutorul unui cutit ar trebui sa obtinem efectul marmorat, mie mi-a iesit o pata mare maro :)), nu stiu cum am folosit cutitul ala, cred ca numai corect nu!



















Dam checul la cuptorul incins la 160*C pentru 60 minute, sau pana cand o scobitoare infipta in chec iese curata!



















Simplu, foarte pufos si aromat!

3 comentarii: