Faceți căutări pe acest blog

joi, 14 aprilie 2011

Biscuiti nasturi :)


Simpatici, legati cu fundite colorate, numai buni de cusut pe o haina frumoasa de primavara, hihihi! Ba nu, mai bine sa ii mancam, ca tare buni sunt!
Pentru aproximativ 25 de nasturei am folosit:
- 70g unt
- 200g zahar brun
- 200g faina (puteti adauga in plus, dupa cum cere aluatul)
- un galbenus
- o jumatate de lingurita de praf de copt
- arome dupa gust (esenta vanilie, lamaie, migdale, ghimbir, scortisoara etc)
Amestecam energic untul cu zaharul, adaugam galbenusul de ou si esentele! In final incorporam faina in care am pus praful de copt si framantam usor o bila de aluat pe care o dam la frigider pentru o jumatate de ora! Daca sunteti presati de timp, sau pur si simplu nerabdatori asa ca mine, puteti da aluatul la congelator 10 minute!
Pe o planseta intidem o foaie de 0.4-0.5cm grosime pe care o decupam cu o forma rotunda sau cu un pahar!


Asezam cercurile de aluat intr-o tava tapetata cu hartie de copt si trecem la pasul doi: formarea gaurilor nasturilor!
Am folosit un pai pentru suc (nu unul foarte subtire) cu care am format patru gauri la fel ca in imagine:


Am dat biscuiti la copt, pentru 12-15 minute la cuptorul incins la 180*C!
Dupa coacere i-am lasat sa se raceasca in tava si apoi i-am legat frumos cu o fundita de rafie!


Cei mai incantati de acesti nasturei cu siguranta sunt copiii, deci, dragi mamici, nu ezitati sa ii preparati!

9 comentarii:

  1. Asa e, Miha! Si mie mi-a placut mult ideea, e originala :)
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumosi biscuitii, si e si o idee de cadou foarte originala :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Diana.Te-am adaugat in lista de bloguri.Felicitari pentru blog.Biscuiti acestia sint favoriti mei,am prestat si eu acesti biscuiti prin 2009http://bucatariaparadis-ro.blogspot.com/2009/12/nasturei-si-inimioare-pentru-fetite-si.html .
    Un weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi plac mult ultimele tale realizari in bucatarie. Sunt foarte haioase si placute ochiului, cu siguranta fac furori in randul copiilor, si sunt convinsa ca sunt si foarte gustoase. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Alina: Sunt foarte draguti si usor de "confectionat", si chiar au fost un cadou foarte special! Multumesc pt vizita!
    @Paradis: Multumesc mult, si eu te-am adaugat in blogroll! Un week-end placut si voua!
    @Mrs. Green Foot: Multumesc mult pentru felicitari, mai am mult pana cand atig perfectiunea atat in bucatarie cat si in ceea ce priveste fotografiile! Tu esti un exemplu, sper sa iti calc pe urme cat de curand! Un week-end superb!

    RăspundețiȘtergere
  6. De data aceasta nu am obtinut rezultatul asteptat :( Probabil din pricina untului (Napolact- pe care il consideram foarte bun pana acum) altautul a iesit foarte sfaramicios si cu greu am reusit sa il intind iar aspectul biscuitilor nu a fost placut. Am adauga o glazura de ciocolata peste ei.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nici mie nu mi-au iesit cum ma asteptam.Cred ca e prea mult zahar! Nu se sfarama in gura ci au o textura cleioasa.Imi pare rau ca am facut si 2 portii sa le duc la gradinita...
    Nu scriu cu rautate pentru ca am mai incercat retete de pe acet blog si mi-ai placut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fetelor, nu stiu ce sa spun decat ca voi reface si eu reteta ca sa imi dau seama care poate sa fie cauza pentru care nu v-au iesit! Eu am facu reteta o singura data si, asa cum se observa din poze, a iesit!
      Revin dupa ce refac reteta!
      Diana

      Ștergere