Faceți căutări pe acest blog

marți, 29 martie 2011

Fursecuri Ovis-Molis

De cand am citit prima data reteta pe gourmandine.ro, am ramas cu impresia gresita ca se numesc fursecuri Olis-Movis :))! Oricum s-ar chema, tot nu vin la tine daca le strigi, trebuie neaparat sa le prapari tu, sa te convingi ce gustoase si fragede sunt! Se topesc in gura pur si simplu!

De ce avem nevoie? Pai:
un galbenus de ou
100 g zahar pudra (plus inca una-doua linguri pentru presarat deasupra)
300 g faina
180 g unt
o jumatate de lingurita de sare
arome (vanilie, ghimbir, scortisoara, lamaie etc) - optional

Formam un aluat din ingredientele de mai sus, pe care il dam la frigider pentru 30 minute! Daca va grabiti rau, dati-l la congelator 10 minute si problema e rezolvata!
Asa... din aluatul rece formam in palma bilute cat o nuca (ies aproximativ 23-24 bilute)!
Asezam bilutele in tava tapetata cu hartie de copt.

Mai departe, cu ajutorul unei cozi de lingura cu capatul rotund (sau orice altceva cu capat rotund) formam niste adancituri in bilute!


Umplem adanciturile formate cu gem de piersici (spune reteta originala), insa eu am avut de capsuni, au iesit delicioase! Oricum, dupa gustul fiecaruia se adauga gemul preferat :)!


Se dau la cuptorul incins la 180*C pentru 12-14 minute sau pana se rumenesc frumos pe margini! Ale mele au stat putin mai mult, m-am luat cu poevstile :)) dar le-am scos la timp ca sa nu se arda! Le scoatem cu grija din tava si le lasam sa se raceasca!
Dupa racire, pudram fursecurile cu zahar pudra! Stergem zaharul pudra de pe mijlocul cu gem cu o pensula inmuiata in gem!
Neaparat sa le consumati la micul dejun cu lapte rece, nu aveti cum sa incepeti ziua intr-un mod mai bun!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu