Faceți căutări pe acest blog

vineri, 25 martie 2011

Cheesecake cu jeleu de fructe de padure

(Later edit 05.02.2012: poza este a aceluiasi cheesecake, gatit mai recent)
          De cata vreme imi doresc sa fac un cheesecake bun cu fructe de padure si nu am avut ocazia! Astazi m-am mobilizat si va arat si voua ce bunatate de cheesecake am pregatit!
Am folosit o tava mai mica, cu diametrul de 22 cm, asadar cantitatile au fost urmatoarele:
Pentru blat:
- 180g biscuiti digestivi
- 40g unt
- o lingura lapte
Pentru crema:
- 400g de crema de branza (am folosit Philadelphia)
- 2 oua
- 130g zahar (sau dupa gust)
- 100ml smantana dulce
- esenta de vanilie
Pentru jeleul de fructe de padure:
- 200g fructe de padure congelate (zmeura, mure, afine)
- zahar dupa gust
- un pliculet de gelatina alimentara
Am pregatit blatul in felul urmator: am maruntit biscuitii cu blenderul, am adaugat untul topit si usor racit, apoi lingura cu lapte si am amestecat bine!

          Am turnat amestecul de biscuiti intr-o tava cu pereti detasabili si am folosit fundul unui pahar pentru a intinde amestecul uniform! Am dat tava la frigider pana cand am pregatit crema de branza!
          Intr-un bol, am mixat crema de branza Philadelphia la viteza medie, adaugand apoi si celelalte ingrediente, nefiind importanta ordinea! Mixam in continuare pana cand obtinem un amestec omogen!


          Turnam crema de branza peste blatul de biscuiti (cel din frigider:P) si dam totul la cuptorul incins la 160*C pentru fix 60 minute!

          Dupa coacere, lasam cheesecake-ul la cuptor cu usa deschisa pentru inca 10-15 minute, asa evitam craparea la suprafata, truc invatat de la Edith (merci, Edith)! Desi se umfla destul de mult la coacere cheesecake-ul se va lasa dupa racire!
Iata-l gata copt si racit:

          Pana cand cheesecake-ul a stat putin la rece, am pregatit jeleul de fructe de padure astfel: la foc mediu am fiert fructele de padure cu zaharul (dupa gust).

          Lasam pe foc pana cand zaharul se topeste! Dupa ce zaharul este topit, luam jeleul de pe foc si adaugam gelatina granule! Amestecam bine si lasam cateva minute sa se domoleasca! Apoi, inainte de a se raci complet, il turnam peste cheesecake-ul deja rece!
Am portionat cheesecake-ul cu un cutit inmuiat in apa fierbinte!
Recomandare: a se consuma cu mare pofta si neaparat a se linge degetele :))

O felie pentru voi:




7 comentarii:

  1. Daca vine din partea ta, Miha (regina prajiturilor), sunt mai mult decat multumita! Multumrsc, te pup :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai cat de bine arata! Cheesecake-urile cu fructe de padure sunt preferatele mele! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. in pozele mai recente nu apar samburii in jeleu, poti te rog sa-mi spui cum ai procedat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. L-am strecurat imediat dupa ce l-am luat de pe foc, cat inca era lichid!

      Ștergere
  4. Te rog, sa-mi spui si mie: ce diametru are forma in care ai copt cheesecake-ul?
    Multumiri anticipate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa cum am precizat si in cuprinsul retetei, diametrul tavii folosite este de 22 cm :)

      Ștergere