Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 5 ianuarie 2011

Prajitura marmorata cu mascarpone

Sunt cateva persoane, in special o prietena foarte draga mie, care asteapta cu nerabdare sa postez aceasta reteta, asa ca m-am pus pe treaba!
Si un mic pont pentru cei care vor sa gateasca aceasta prajiura: dragilor, daca aveti opt prieteni invitati la cina va recomand sa dublati cantitatea ingredientelor. Prajitura a fost atat de buna incat nu a mai ramas nimic pe farfurie :)). Cu siguranta prajitura va fi in topul preferintelor noastre culinare de acum inainte si sper sa va placa si voua.

Ingrediente pentru blat:
(pentru o tava cu dimensiunile 20x30cm)
- 100 g unt
- 150 g zahar
- 200 ml smantana dulce (pentru frisca)
- 2 oua
- 200 ml lapte
- 280 g faina
- o lingurita de praf de copt
- 3 linguri de cacao


Incepem cu batutul oualor impreuna cu zaharul.


Adaugam cacaua ploaie, mixand in continuare.


Apoi adaugam untul spuma, laptele, smantana si faina (in care am pus praful de copt) alternand si amestecand in continuare.



Turnam amestecul obtinut intr-o tava tapetata cu hartie de copt si incepem preparearea cremei de branza.

Pentru crema de branza avem nevoie de:
- 450 g branza mascarpone
- 100 g zahar alb
- 2 oua
- o lingura de amidon
- putina esenta de vanilie


Intr-un bol punem branza mascarpone si esenta de vanilie, adaugam zaharul, mixam bine, apoi ouale unul cate unul si in final lingura de amidon. Obtinem un amestec foarte cremos si fin.


Cu lingurita asezam parti din crema de branza in blatul de cacao, deja in tava, astfel:


Apoi cu o scobitoare ne jucam putin, marmoram prajitura si o dam la cuptorul incins la 180*C pentru 30-35 minute sau pana cand trece testul scobitorii.


Dupa coacere, asta va fi rezultatul:


Sa o savurati cu mare placere!

70 de comentarii:

  1. Hello!!! Sunt Theo.... vreau sa fac prajitura asta in curand si te rog sa imi spui ce dimensiune are tava pe care ai folosit-o ca sa nu folosesc o tava prea mare si sa iasa praji prea subtire. Mersi!!! P.S.: Praji asta se afla in top 3 cele mai bune prajituri mancate vreodata :)

    RăspundețiȘtergere
  2. M-am simtit!!! Cicii cu multumesc! tu-mi esti si mai draga mie sa stii omoloago!

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Theo, tava avea dimensiunile 20x30cm. Spor!
    P.S. Sa imi dai reteta celorlalte doua prajituri din top 3! Te pup cu mult drag! :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Alex... cu multa placere, te pup si te imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am si eu o intrebare, smintina dulce adica frisca lichida sau smintina la cutie normala? Prajitura arata SUPER delicioasa si as vrea sa o incerc cit de curind dar vreau sa ma lamuresc intii cu smintina :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @Anonim... smantana dulce, adica nefermentata! Nu frisca lichida Hulala; o gasesti la raionul de lactate (smantana dulce, chiar asa se numeste)!

    RăspundețiȘtergere
  7. mascarponele nuj il pot inlocui cu smantana de casa amestecata cu branza de casa?

    RăspundețiȘtergere
  8. Mai degraba inlocuieste branza mascarpone cu crema de branza Philadelphia, e mai sigur, si gustul e asemanator!

    RăspundețiȘtergere
  9. da mersi Diana pt sugestie,dar aam acasa akuma branza si smantanica primite din sat si as vrea sa si fac prajitura asta si de as sti ca iese ceva as face-o as iesi si mai ieftin.Nu stiu ma gandeam sa gab smantana si branza in blender..daca ma poate ajuta cineva..

    RăspundețiȘtergere
  10. De multe ori si eu inlocuiesc ingredientele cu ce am pe acasa! Acum insa sunt putin rezervata, dar poti incerca si vezi ce iese! Ideea este sa nu fie crema de branza prea moale, trebuie sa aiba consistenta cremei de branza! Spor si te rog scrie-mi daca ti-a iesit!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  11. ciao Dia!vreau sa fac maine prajiturika asta:P ce dimensiune are tava ta?

    RăspundețiȘtergere
  12. scuze akuma am obs ca ai scris deja la un comentariu ca are 20cu 30 ms frumos!

    RăspundețiȘtergere
  13. Am si eu o intrebare, cu ce as putea inlocui amidonul? ce rol are acesta? daca nu se pune, reteta are reusita? mersi

    RăspundețiȘtergere
  14. Amidonul face compoziția mai usoară, mai fina! Faina este mai densa decat amidonul si ia mult mai mult din lichidul din compozitie, deci nu iti recomand sa inlocuiesti amidonul din compozitie. Prajitura este foarte fina asa, se topeste in gura, iar daca ai inlocui amidonul cu faina, consistenta si gustul n-ar mai fi la fel!
    O zi frumoasa,
    Diana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc pt raspuns

      Ștergere
    2. eu deja am prajitura la cuptor si am facut greseala sa inlocuiesc amidonul cu faina,ramane de vazut...

      Ștergere
  15. draga Diana, arata super aceasta prajiturica a ta! o sa o incerc si eu! te pup!

    RăspundețiȘtergere
  16. Eu fac prajitura asta , doar ca reteta primita de mine mai demult este cu urda. Este intradevar sezationalaaaa. Recomand sa incercati si cu urda....are o aroma deosebita, chiar daca nu va place urda.:) E smecherie:)....pofta mare...minunata reteta...o sa incerc si cu mascarpone.

    RăspundețiȘtergere
  17. Again, THE BEST! Thanks for posting all these awesome recipes! ( your photos help a lot, too! ) GREAT JOB!
    Jill

    RăspundețiȘtergere
  18. MMMmmm... cum arata... O frumusete!

    RăspundețiȘtergere
  19. Am si eu o intrebare.Pentru crema de branza cele doua oua se pun intregi? si cu albusul?

    RăspundețiȘtergere
  20. Buna Diana! Sunt teo vestemean si as vrea sa te intreb cateva lucruri privind aceasta prajitura. Am facut-o de 3 ori pana acum, este delicioasa, insa am impresia ca nu -mi creste suficient si ca in interior nu este coapta, chiar daca testul cu scobitoarea il trece. Ce nu fac bine? Respect intocmai reteta:(! Ma tot contrazic cu soacra mea, caci si ei ii place si i-am dat reteta, ca trebuie sa bat mai intai albusrile, apoi galbenusurile sa le pun unul cate unul...
    O duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Teo, albusurile si galbenusurile nu trebuiesc batute separat!
      Prajitura in sine oricum nu creste foarte mult si interiorul este cremos datorita branzei mascarpone!
      Incearca sa o coci intr-o tava mai mica daca o vrei putin mai inalta!
      Ce fel de cuptor ai? Daca este pe gaz si nu poti controla foarte bine temperatura este posibil sa fie asta problema interiorului necopt - desi am subliniat mai sus ca interiorul trebuie sa ramana cremos! Incearca sa o coci la foc moderat, prelungind astfel timpul de coacere! Este imposibil sa nu iasa bine, pentru ca eu o fac in exact acelasi fel foarte des si de fiecare data rezultatul este acelasi!

      Spor cu pupici si multumiri pentru faptul ca imi urmaresti blogul si incerci retetele!

      Ștergere
  21. salut Diana! super cool prajitura, simpla in acelasi timp. am observat in poze mixerul tau, cu palete mai late. Se poate sa imi spui ce marca/ model este? :) multumesc frumos, alexandra

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alexandra, cred ca ti se pare ca paletele sunt mai late! Mie mi se par la fel cu celelalte :) Insa, daca te ajuta, marca mixerului este Philips, dar e destul de vechi aparatul (sa aiba vreo 7-8 ani?!?)!
      Cat despre prajitura, e de incercat, categoric!
      Pupici, week-end minunat!

      Ștergere
  22. Buna Diana! Acum am vazut ca mi-ai raspuns la mesaj:) Am cuptor electric , deci respect intocmai reteta si procedeul de realizare. Iti urmaresc retetele, deoarece si eu am facut o pasiune ptr bucatarie. Am realizat si eu un caiet destul de gros cu retete, doar ca eu nu am curajul si timpul necesar de a face ceea ce faci tu.
    Sunt super bune retetele tale, cele incarcate de mine:).
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  23. Buna.Daca nu pun amidon are ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam are! Amidonul are rolul de a inchega compozitia cu mascarpone, rezultand nu numai felii perfecte la taierei, dar si o finete deosebita partii albe a prajiturii!
      Nu recomand omiterea lui in reteta!

      Ștergere
    2. Multumesc de raspuns.

      Ștergere
  24. Fara amidon? are ceva?

    RăspundețiȘtergere
  25. Smintina de gatit sau mincare ?

    RăspundețiȘtergere
  26. Smintina de frisca sau mincare ?scuze

    RăspundețiȘtergere
  27. Cam greu cu raspunsurile

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca recitesti cu atentie vei observa ca am precizat ca se foloseste smantana dulce. In comentariile anterioare am subliniat din nou ca smantana dulce se gaseste la raionul de lactate chiar sub aceasta denumire. Gasesti de la Zuzu de exemplu. Imi pare rau ca raspund tarziu, dar am fost plecata din oras in week-end!
      Spor, o zi frumoasa!

      Ștergere
  28. Smintina de gatit de frisca din care ? nume de smintina? La cantitate dubla de cit sa fie tava? Vreau si eu sa o incerc arata super.
    Cred ca este si delicioasa.Astept raspuns.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In raspunsul de la comentariul precedent am oferit explicatiile suplimentare care te intereseaza :)
      O zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Multumesc. O zi buna,

      Ștergere
  29. Smintina dulce este de 2 feluri. Frisca si gatit. Nu scrie din care.

    RăspundețiȘtergere
  30. Ok.Multumesc, Miine vreau sa o incerc. Revin, miine dupa ce o testez.

    RăspundețiȘtergere
  31. Gata prajitura.Am lasat-o la racit. Abia astept sa o gust.
    Mi s-a crapat deasupra de ce? Crema nu a iesit asa tare ca a ta. De ce? Am facut la fel ca tine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Crema se va intari, las-o sa se raceasca complet! Posibil sa fi fost temperatura cuptorului prea mare sau timpul de coacere prea lung. Mie nu mi s-a intamplat niciodata!
      Te astept cu impresii dupa racirea completa si dupa degustare!
      Pupici, o seara frumoasa!

      Ștergere
  32. Cuptorul meu este cu probleme.Mic nu coace ,mare arde.
    In blat cred ca pus putin mai mult de 3 linguri cacao. Are ceva.?
    Crema a iesit ca o smintina mai groasa. Nu asa tare ca a ta.Nu stiu de ce? De paste este pe lista.
    Pupici. Si tie o seara frumoasa.
    Retete de paste ca tot se apropie.pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa le luam pe rand!
      1. Putin mai mult de trei linguri de cacao cat inseamna? Daca sunt trei si jumatate e ok, mai mult... nu stiu ce sa zic, eu am respectat reteta intocmai de fiecare data.
      2. Inainte de coacere, crema trebuie sa aiba consistenta unei smantani mai groase - se intareste bine dupa racire.
      3. Astazi am inaugurat o rubrica cu retete de Pasti, o gasesti accesand urmatorul link: http://www.cantboilanegg.ro/p/blog-page.html

      Pana la urma sa inteleg ca a iesit bine? Daca cere un bis... asa banuiesc (?!)
      Pupici, seara frumoasa!

      Ștergere
  33. Am taiat-o este buna.Crema s-a intarit.
    Tiramisu cam scump. Costisitoare,reteta dar buna.
    Tiramisu daca pun 0,500 gr are ceva?

    RăspundețiȘtergere
  34. Buna!
    Am incercat sa fac si eu, dar crema mi s-a taiat, oare de ce?...am pus-o oricum la cuptor, astept sa vad ce iese.

    RăspundețiȘtergere
  35. Crema taiata nu a iesit ok, a fost foarte moale cand am pus-o si nu a iesit bine nici dupa ce am scos-o din cuptor, parca nici nu era acolo...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In primul rand, la care crema va referiti, la compozitia cu cacao sau la crema de branza?
      Apoi, as vrea sa imi descrieti putin pasii pe care i-ati parcurs la prepararea prajiturii, ca sa ne dam seama impreuna de ce s-a taiat crema! Mie niciodata nu mi s-a taiat, si fac aceasta prajitura foarte des!
      Astept un raspuns!
      Diana

      Ștergere
    2. Ma refer la crema de branza: am pus branza, vanilia si zaharul si am mixat; dupa aceea am pus cele 2 oua, pe rand, mixand dupa fiecare si la final am adugat lingura de amidon; dupa ce am pus amidonul mi s-a taiat.
      Multumesc!
      Bianca

      Ștergere
    3. Teoretic, totul a fost facut corect! Ramane sa punem la indoiala calitatea ingredientelor folosite! Amidonul in nici un caz nu putea sa taie o crema, dimpotriva! In general, amidonul are rolul de a inchega compozitia! Deci tind sa cred ca a fost o problema cu crema mascarpone folosita sau cu ouale! Ce crema mascarpone ai folosit?

      Ștergere
    4. Nu mai retin ce crema mascarpone era, dar multumesc oricum pentru raspuns; o sa mai incerc sa o fac inca odata si sper sa-mi iasa ok :).
      Bianca

      Ștergere
  36. Aceasi problema am avut-o si eu ca si Anonim de mai sus mi s-a taiat crema de mascarpone dupa ce am adaugat amidonul...Nu pot sa imi dau seama unde am gresit? Zaharul nu ar fi fost mai bine sa fie pudra, zic eu?
    Florina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si mie mi s-a taiat crema de mascarpone. Cred ca ceva nu este ok la reteta asta, sau s-a omis ceva......La fel dupa ce am pus amidonul de la Dr. Oet.

      Ștergere
    2. Reteta este in regula! O fac cu ochii inchisi si doar o data am gafat-o, cand am folosit alta crema mascarpone decat Exquisa sau cea care se gaseste la Lidl, marca Lovilio. Nici atunci nu mi s-a taiat crema, dar a ramas mai lichida si nu a iesit efectul marmorat.
      Reteta este buna exact asa, schimbati crema mascarpone cu una dintre cele recomandate de mine si va asigur reusita retetei :)

      Ștergere
  37. Untul spuma? se bate si el?

    RăspundețiȘtergere
  38. pentru a scoate la imprimanta ?

    RăspundețiȘtergere
  39. Buna, acum e la cuptor prajitura....cand am 'montat' crema de mascarpone pe deasupra mi-am dat seama ca e cam multa, desi am folosit aceeasi tava ca si tine ca dimensiune. Stiu ca in reteta scrie 450 gr mascarpone si eu atata am pus, dar tu ai folosit cumva o singura cutie, adica 250 gr ca in fotografia cu ingrediente? Chiar daca e mai mult alb prin prajitura, cred ca o sa fie buna, dar eram curioasa exact cat ai pus tu, ca sa stiu pe cand mai repet reteta. O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, Alina!
      Am pus 450g de mascarpone. Acea cutie (din poze) cantareste 500g. Nu am facut niciodata prajitura doar cu 250g mascarpone, dimpotriva, de obicei o fac chiar si cu 500g (doua cutii).
      Sper ca a iesit buna si v-a placut, abia acum am vazut comentariul tau!
      O zi frumoasa!

      Ștergere
  40. Buna ! Sunt Lore. Acum e la cuptor si a mea ,,prajiturica,,. Are exact 27 de min. si crema alba e lichida. Am inteles din raspunsurile tale ca se-ntareste... Ar trebui sa o mai las ?

    RăspundețiȘtergere
  41. Buna! Sunt Lore. ,,Prajiturica mea e la cuptor de 31 min. si crema alba e lichida. Am inteles ca la racire se va intari. Sa o mai las ? Cum fac atunci testul ,,scobitorii,, ?

    RăspundețiȘtergere
  42. Multumesc mult pentru reteta!!! A iesit absolut delicioasa si aspectuoasa, iar membrii familiei si prietenii au fost incantati! Eu am avut doar 300g Mascarpone, asa ca am adugat o cutiuta de branzica proaspata de 200g... numai ca branzica aceea a fost cam zemoasa, asa ca a trebuit sa adaug si 100g de gris (asta am avut in casa in acel moment) ca sa absoarba surplusul de lichid. A iesit foarte ok asa si apoi nu s-a simtit deloc grisul, nici ca textura si nici la gust. Se mai putea pune si praf de budinca insa eu nu am avut in casa atunci. La cuptor a stat fix o ora, inainte de acest timp scobitoarea iesea murdara si se vedea ca este lichida crema alba la mijlocul prajiturii cand miscam putin tava.

    RăspundețiȘtergere
  43. Prajitura asta e geniala... Din pacate nu mi-a iesit decat prima data cand am facut-o; dupa aceea, la urmatoarele doua incercari mi-a iesit cruda/ necoapta. Cred ca fac eu ceva gresit... sau o fi cuptorul de vina - ca in cazurile de mai sus. Si prietenii mei ma tot bat la cap sa le fac din nou prajitura asta ...

    RăspundețiȘtergere
  44. Cred ca trebuie sa reintroduc comentariul... Ziceam ca balesc la prajitura asta a ta de cateva saptamani. Astazi, in sfarsit, am cautat smantana dulce pentru frisca si nu am gasit. Am fost in Profi, Lidl, Carrefour si pana si in Unicarm. :) Se poate inlocui cu ceva? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  45. De cate ori trebuie sa scriu un comentariu? :))) E a treia oara... Se poate inlocui smantana dulce pt. frisca cu ceva? Am cautat la Profi, Lidl, Carrefour si Unicarm pana acum si nu aveau nicicare. :) Iar eu balesc la greu la poza asta! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar si cu frisca vegetala de la Hulala sau Creme Patisserie de la Megle puteti inlocui smantana dulce!

      Ștergere
    2. Chiar si cu frisca vegetala de la Hulala sau Creme Patisserie de la Megle puteti inlocui smantana dulce!

      Ștergere
    3. Multumesc. A gasit pana la urma sotul meu din intamplare, la un magazin mai mic de cartier. :)) Si m-a rugat sa mai fac, ca a fost, citez, "cea mai buna prajitura pe care ai facut-o". :D Mai facem, mai facem...

      Ștergere
  46. Extraordinara prajitura!! O recomand cu incredere! Nota 10. :)

    RăspundețiȘtergere