Faceți căutări pe acest blog

luni, 17 ianuarie 2011

Biscuiti spritati (fara untura)

Ce te faci cand ti-e pofta de o portie maaaaare de biscuti spritati ca la mama acasa si nu ai un strop de untura in camara? Si nici nu ai tot ce iti trebuie ca sa prepari untura...?
Simplu, ii faci fara! Intr-adevar, esenta biscuitilor spritati este untura, fara de care multi ar spune ca nu am putea prepara biscutii, insa eu am facut o portie de biscuti fara untura, doar cu unt, si au iesit extraordinar de buni! Hai sa va spun ce am facut.
Pentru aproximativ 40 biscuiti avem nevoie de:
- 100 g zahar
- 110 g unt
- 250 g faina
- un ou
- esenta de vanilie*
- putina sare



















Aceasta este reteta de baza... puteti sa mai adaugati ghimbir, coaja de portocala, coaja de lamaie, nucsoara, cuisoare, scortisoara, sau orice alte esente, dupa gustul fiecaruia! Eu am mai adaugat o lingurita de ghimbir si putina nucsoara! De asemenea, insist asupra rolului sarii in compozitia biscuitilor! Sarea este foarte importanta pentru ca evidentiaza toate celelale arome! Acesta este rolul sarii in compozitia dulciurilor in general!
Bun... framantam un aluat din ingredientele de mai sus, si incarcam presa pentru biscuiti, despre care v-am povestit aici. Alegem capatul in forma de steluta, pentru bastonase si "apasam tragaciul" :)!



















Asezam biscuitii intr-o tava tapetata cu hartie de copt si dam tava la cuptorul incins la 180*C pentru 10-12 minute, sau pana cand biscuitii sunt rumeniti pe margini. Nu uitam sa asezam biscuitii la distanta unul fata de celalalt pentru ca se mai latesc la copt!



















Dupa coacere ii putem orna cu ciocolata alba si/sau ciocolata cu lapte si bomboane decor pentru prajituri sau ii putem consuma ca atare! Eu i-am ornat cu glazura de ciocolata alba si cu lapte obtinute astfel: am pus cateva bucati de ciocolata la topit pe baie de aburi, si am adaugat un strop de ulei de masline! Am uns capetele biscuitilor cu ciocolata si am presarat bomboane decor! Efectul a fost uimitor!



















Biscutii se pot pastra pentru mai multe zile intr-o cutie metalica inchisa ermetic!



















Sper sa va placa :)!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu