Faceți căutări pe acest blog

vineri, 31 decembrie 2010

Tort Toffifee

O readaptare a tortului cu mousse de ciocolata. Mi-a placut foarte mult si am mai adaugat cateva calorii in plus: delicioasele bomboane cu caramel si alune Toffifee!
Tortul este format dintr-un blat subtire cu cacao si nuci, mousse de ciocolata alba si mousse de ciocolata cu lapte.
Pentru blat avem nevoie de:
- 60 g nuci
- 100 g zahar pudra
- 20 g cacao
- 4 albusuri
- un varf de cutit de sare

Albusurile se bat spuma cu un praf de sare. Cand albusurile sunt batute spuma tare se adauga zaharul pudra.


Se adauga cacaua si nuca macinata si amestecam pana cand obtinem un amestec omogen.


Adaugam amestecul intr-o tava de tort tapetata cu hartie de copt si dam blatul la cuptorul incins la 180*C timp de 12-15 minute.


Intre timp incepem prepararea primului strat de mousse de ciocolata (stratul alb).
Avem nevoie de:
- 125 ml smantana dulce
- 250 g ciocolata alba
- o lingurita si jumatate de gelatina
- 300 ml frisca


Ciocolata alba se topeste la bain mairie, impreuna cu smantana dulce.


In ciocolata topita adaugam gelatina dizolvata in putina apa calduta si apoi, cand ciocolata ajunge la temperatura camerei, adaugam frisca batuta.


Obtinem o crema spumoasa, foarte usoara, pe care o turnam peste blatul copt si racit complet. Dam blatul si primul strat de crema la frigider aproximativ o jumatate de ora, sa se intareasca, timp in care trecem la pasul urmator - prepararea celui de-al doilea strat de mousse, de ciocolata cu lapte.




Crema de ciocolata se prepara exact in acelasi fel. Insa cantitatea ingredientelor difera, astfel ca avem nevoie de:
- 125 ml smantana dulce
- 200 g ciocolata cu lapte
- o lingurita de gelatina alimentara
- 200 ml frisca


Atasez imagini ca sa urmariti procesul indeaproape.






Turnam si cel de-al doilea strat de crema in tava de tort si dam tortul la rece pentru cel putin 3 ore. Dupa racire scoatem peretii detasabili ai tavii si tortul in forma nefinisata arata astfel:


Il ornam cu o glazura de ciocolata (preparata din ciocolata cu lapte, o lingurita de unt si o lingura de smantana, topite toate la bain-mairie)! Inainte ca glazura sa se intareasca presaram ciocolata rasa neagra si alba, la fel ca in imagine, si asezam bomboane Toffifee pe margine. Rezultatul este urmatorul:


Dam tortul la frigider pentru inca o ora si dupa racire il taiem cu un cutit inmuiat in apa fierbinte.
O felie de tort?


20 de comentarii:

  1. ah, daca asta inseamna sa nu poti fierbe nici macar un ou, zic ca lumea gastronimica mai are speranta :)! delicios de tot pare tortul tau, o idee excelenta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Zazuza... pas cu pas, cei care "can't boil an egg" pot deveni experti in bucatarie :P!

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari pentru toate retetele aduse in prim plan!
    Esti o bucatareasa care nu stie sa fiarba un ou :)))) dar ...stie altele sa faca .
    Ma bucur mult ca am descoperit blogul tau!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Raluka: tava are diametrul de 22cm! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. am vazut raspunspul abia akuma ......l-am facut de dimi in tava de 26 si am tot sta sa ma gand in ce tava sal fac mai am una de 24 mi-e foarte ciuda pt ca eu cand iau de la cineva o reteta vreau sa-mi iasa exact asa ca si in poza...inka e la frigider lam gfacut azi dimineatza
    inka nu iam pus glazura
    asre ceva daca pun akum glazura si abia maine il portionez?nu se va topi cioc alba in cea neagra?

    RăspundețiȘtergere
  6. @Raluka: daca l-ai facut in tava de cm nu e nici o problema, doar ca nu va fi atat de inalt (probabil despre un centimetru vorbim). Iti recomand sa il ornezi dimineata, si sa il portionezi la o ora dupa ce l-ai ornat! Asa vei evita sa se amestece glazura de ciocolata cu mousse-ul de ciocolata alba!
    Sper ca ti-am fost de ajutor si astept cu nerabdare o poza cu tortul! Te pup, week-end placut :*

    RăspundețiȘtergere
  7. buna ziua! revin imi dai id dumneavoastra va rog?tot eu sunt

    RăspundețiȘtergere
  8. diana.oana21@yahoo.com sau ma gasiti pe Facebook aici:
    cantboilanegg@facebook.com

    RăspundețiȘtergere
  9. Ciao!azi iar am facut tortul asta!E delicios!E a 4-a oara cand il fac

    RăspundețiȘtergere
  10. Felicitari pentru reteta arata senaztional! Poti sa imi recomanzi un tip de frisca?

    RăspundețiȘtergere
  11. Madax: Multumesc. De obicei folosesc creme patiserie (vegetala) de la Meggle. Mereu am fost foarte incantata de felul in care se comporta! Ti.o recomand cu incredere. O seara frumoasa, pupici

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna!

    Sint foarte, foarte tentata sa incerc reteta pentru ca arata si suna minunat. Din pacate insa, nu numai ca sint atit de incepatoare in ale gatitului incit nu pot gati fara reteta si cintar, dar mai si locuiesc in Anglia, unde numele ingredientelor sint adesea diferite, asa ca m-am gindit sa te intreb pe tine, in caz ca te-ai mai lovit de problema asta si poti sa ma ajuti: smintina dulce este cumva asemanatoare Single Cream? Iar gelatina ce fel este, foi sau pudra? Cit despre frisca, este cumva frisca lichida adica double sau heavy cream?

    Mii de multumiri anticipate si scuze daca intrebarile suna aiurea.

    -Ana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea, nu trebuie sa iti ceri scuze, intrebarile sunt firesti. As folosi "double cream" pentru smantana dulce, iar pentru frisca trebuie sa gasesti in magazine "whipping cream". Gelatina o poti folosi atat sub forma de foi, cat si granule, iar in Anglia se numeste "gelatine leaf" - gelatina foi, sau "gelatine powder" - gelatina pudra!
      Sper ca ti-am fost de ajutor!

      Pupici,
      Diana

      Ștergere
  13. Buna, Diana! Multe, multe multumiri pentru sfat! Double cream si whipping cream nu sint o problema de gasit. Cit despre gelatina, reteta ta recomanda o lingurita si jumatate de gelatina, ai recomanda pudra sau foi?

    Multumesc pentru raspunsul prompt si abia astept sa incerc reteta!

    -Ana

    RăspundețiȘtergere
  14. Uf, scuze, ar fi trebuit sa ma exprim altfel in raspunsul meu la ce ai scris tu: despre gelatina, vroiam sa te intreb daca ai recomanda mai degraba foi decit granule, sau invers? Stiu ca ai zis ca merg amindoua, dar cum eu sint putin mai grea de cap cind vine vorba de improvizatii in bucatarie, n-as sti cum sa substitui 'o lingura de gelatina' daca as folosi foi in loc de pudra.

    Pupici si tie si multumesc mult pt rabdare!

    -Ana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ana, te ghidezi dupa gramajul gelatinei (corespunde atat la foi, cat si la cea granule). Eu am fost foarte multumita de rezultat folosind gelatina granule, asa ca o recomand cu drag!

      Pupici,
      Diana

      Ștergere
  15. Ok, Diana, asa o sa fac! Ma faci sa imi para rau ca doar ce-am demarat dieta, lol, dar stiu ca rabdarea va merita. Abia astept sa fac tortul. :)

    Felicitari pentru blog, retetele arata minunat!

    Pupici,

    Ana

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna, Diana.

    Aproape un an mai tirziu, am incercat in sfirsit tortul. Din pacate, am intimpinat citeva probleme, parte din cauza ca ingedientele pe care le am aici au fost diferite de ale tale, si parte din cauza ca anumiti pasi din reteta nu sint suficient de clari pt un incepator. Daca nu te superi, imi permit sa fac citeva sugestii care, cred eu, ar ajuta alte persoane ca mine:

    - Dimensiunile si forma tavei ar trebui mentionate la inceputul retetei, nu in comentarii. Tava pe care am folosit-o a fost prea inalta, si din nefericire am vazut comentariul relevant din partea altcuiva care s-a izbit de aceeasi problema abia dupa ce am copt blatul;

    - Timpul total al retetei as fi preferat sa fie undeva la inceput, ca poate asa as fi planuit totul mai bine. Temperatura cuptorului ar trebui sa fie la inceput, de asemenea, pt ca majoritatea cuptoarelor trebuie preincalzite pina ajung la temperatura dorita. Tapetarea tavei ar trebui de asemenea mentionata la inceputul instructiunilor, dupa parerea mea.

    - Cred ca am batut albusurile prea tare. Reteta zice 'spuma tare', asa ca le-am batut ca pt bezea, dar asta a facut sa creasca blatul dublu fata de cit a fost al tau (dimensiunea tavei nu cred ca a ajutat);

    - Pasii retetei ar trebui ordonati putin mai limpede, de exemplu aici: 'In ciocolata topita adaugam gelatina dizolvata in putina apa calduta si apoi, cand ciocolata ajunge la temperatura camerei, adaugam frisca batuta.' - pt un incepator ca mine, ideal ar fi sa spui ca se bate frisca in timp ce ciocolata se raceste, apoi se adauga. Ar ajuta de asemenea si daca ai specifica aproximativ cam cit ar trebui batuta frisca - eu am cam exagerat cu a mea si s-a stricat.

    - Cantitatea de ciocolata pt glazura finala de deasupra tortului lipseste. Eu am folosit aproximativ 120g, dar a iesit mult prea groasa, asa ca a trebuit sa adaug mai multa smintina si unt decit reteta ta.

    - Ciocolata finala care se razuieste deasupra tortului lipseste din lista de ingrediente, si indraznesc sa cred ca nu sint singura care a omis-o din acest motiv.

    Tortul a iesit comestibil, dar cred ca ar fi fost de-a dreptul delicios daca reteta ar fi fost putin mai clara pt incepatoarea de mine. Sint sigura ca bucatarii / bucataresele mult mai experimentate nu au probleme, asa ca sper din inima sa nu te superi pe mine pt ca n-a mers pt mine. Iti multumesc ca ai scris reteta si imi cer scuze daca te-am suparat fara intentie.

    Toate cele bune,

    Ana Morgan

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e cu suparare :) Intr-adevar, reteta a fost scrisa in primele mele luni de blogging, nici eu nu stiam prea bine ce fac! Ar trebui sa reiau toate retetele vechi si sa le rescriu, reorganizez insa deocamdata nu am energia necesara! Ma bucur sincer ca ti-ai rupt cateva minute din timpul tau pentru a da aceste indicatii, stiu ca pentru incepatori unele etape care pentru mine par banale ar trebui mentionate, la fel si anumite procedee!
      Voi incerca sa ajung la fiecare reteta pentru a o modifica, insa va mai dura putin, am nevoie de multa energie pentru a parcurge fiecare reteta in parte!
      In final, iti multumesc si pentru ca ai incercat reteta si imi cer scuze pentru neplacerile cauzate!

      O zi frumoasa,
      Diana

      Ștergere