Faceți căutări pe acest blog

duminică, 5 decembrie 2010

Prajitură cu mere și biscuiți


UPDATE: Nu am mai putut suporta pozele vechi si am refacut prajitura (in tava patrata de data asta) si fotografiile. Tava patrata nu schimba cu nimic procedeul de preparare a retetei.

Pe cat de simplu de facut, pe atat de gustoase sunt deserturile cu mere. Desi obisnuiam sa folosesc foi si sa fac placinte, de data aceasta am trecut la pandispan si biscuiti si a iesit o minunatie de prajitura. Iata ce trebuie sa faceti pentru un desert gustos cu mere!

Pentru o tava cu diametrul de 20cm (mica, stiu:P) am folosit urmatoarele 
ingrediente:
50 g unt
50 g biscuiti faramitati
6-7 mere
scortisoara si zahar dupa gust pentru umplutura de mere
pandispan din doua oua + doua linguri de ulei

Merele curatate de coaja si rase se calesc intr-o cratita, la foc mic, cu scortisoara si zahar. Untul se taie felii subtiri si se aseaza in tava:


Biscuiti sfaramati se presara in tava, peste feliile de unt...


...apoi adaugam merele calite nivelandu-le cu ajutorul unei spatule sau cutit lat.


Cand merele sunt complet racite se adauga pandispanul facut din doua oua (reteta o gasiti aici), incorporand la final cele doua linguri de ulei de floarea soarelui.


Se da prajitura la cuptorul incins, la 180*C pentru 20-25 minute, pana cand capata o culoare aurie.


Cand prajitura este complet racita, se rastoarna pe un platou, se poate orna cu frisca sau fulgi de cocos, sau zahar pudra, se taie felii si se serveste. Din pacate asta e singura poza facuta:

Va puteti inchipui cat de delicioasa este, pentru noi a fost :)



4 comentarii:

  1. Diana si eu fac destul de des aceasta prajitura cu mere doar ca la biscuitii sfaramati adaug si putin zahar.Astfel in timpul coacerii zaharul se topeste si se amesteca cu untul topit caramelizandu-se, rezultand in final dupa racire o crusta putin crocanta si delicioasa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu siguranta este foarte buna si cu zahar caramelizat, data viitoare voi incerca sa imi amintesc si sa pun si eu putin zahar! Merci pentru recomandare! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu toate retetele acestea nu e foarte greu sa invat si eu ceva mai ales ca sunt si sfaturi bune. Prajitura cu mere este preferata mea iar aceasta arta delicios, felicitari.

    RăspundețiȘtergere