Faceți căutări pe acest blog

duminică, 26 decembrie 2010

Prajitura casei (cu foi Lica)

Dragii mei, prajitura asta e veche de cand lumea... sau mai bine zis veche de cand caietul mamei :))... eu m-am nascut cu siguranta cu ea in farfurie! Chiar si acum, prajitura cu foi Lica este nelipsita de pe masa noastra, o pregatim cu orice ocazie si de asta imi permit sa o numesc prajitura casei.
Avem nevoie de:
- un pandispan obisnuit pentru prajituri din 6 oua
- crema de oua (preparata la fel ca aici)
- foaie de bezea
- doua foi Lica

Foaia de bezea o pregatim in felul urmator. Avem nevoie de:
- 6 albusuri
- 200 g zahar
- 300 g nuca macinata
- o lingura de faina



















Se bat albusurile spuma tare si apoi se adauga zaharul ploaie. Cand zaharul este topit se adauga nuca macinata si faina si se amesteca usor cu o lingura de lemn pana cand nuca este incorporata perfect.



















Amestecul obtinut se aseaza intr-o tava in care am pus o foaie Lica si se intinde bine cu un cutit cu lama lata.



















Se da totul la cuptorul incins la 180*C pentru 15-17 minute, sau pana cand marginile foii devin aurii.
Asamblare:
Se aseaza bezeaua cu foaia Lica in partea de jos, se intinde peste crema de oua (pastrand o lingura de crema), se aseaza pandispanul, se unge pandispanul cu lingura de crema de oua ramasa si apoi se lipeste cea de-a doua foaie Lica.



















Se aseaza peste prajitura un dog cu greutate si se lasa cateva ore la rece inainte de a o taia.
Va prezint prajitura casei :) :


Un comentariu:

  1. Am facut prajitura astazi....inca nu am taiat-o :) dar nu cred ca mi-a iesit crema corect. Am amestecat galbenusurile cu zaharul pudra pe aburi vreo 15-20 de min in continuu dar nu s-a topit zaharul ci mi s-a zaharisit crema, a iesit ca un fel de serbet tare...oricum am amestecat-o cu untul si s-a muiat, iar la gust era buna. :) astept deseara sa o gustam!

    RăspundețiȘtergere