Faceți căutări pe acest blog

joi, 16 decembrie 2010

Chec cu lamaie

Un desert dulce-acrisor, apetisant si foarte usor de preparat. Trebuie doar sa urmati reteta pas cu pas.
Pentru o tava de chec avem nevoie de:
- 200 g zahar tos
- 2 oua
- coaja de la o lamaie mare (sau doua mici in cazul meu)
- 250 g faina
- o lingurita de praf de copt
- 1/2 lingurita sare
- 200 ml lapte
- o lingurita de esenta de vanilie
- 120 g unt topit



















Asa cum am obisnuit sa fac la checuri si briose, intai batem ouale cu zaharul pana cand sunt bine incorporate.



















Apoi adaugam esenta de vanilie si coaja de lamaie rasa.



















Amestecam bine si adaugam laptele si faina (in care am pus praf de copt si sare) alternativ, cu miscari ample pana cand obtinem un amestec omogen.




















In final, adaugam untul topit si racit, amestecand usor cu o spatula pana la incorporare!



















Turnam amestecul intr-o tava de chec si dam la cuptorul incins la 180*C pentru 35-40 minute, sau pana cand se rumeneste frumos si trece testul scobitorii.



















Se poate servi ca atare sau puteti sa il insiropati si sa il acoperiti cu glazura. Eu am ales a doua varianta, prima mi s-a parut putin cam monotona:).
Asadar, din sucul si coaja rasa de la o lamaie amestecate cu 50 g de zahar tos, si puse pe foc pana cand zaharul este topit, am obtinut un sirop, pe care l-am lasat sa se raceasca si cu care am aromat checul.
Pentru glazura am procedat in felul urmator: am amestecat 200 g de zahar pudra cu zeama de la o lamaie.



















Am obtinut un amestec cremos, asemeni glazurii Royal Icing, pe care am folosit-o la casuta de turta dulce.



















Am imbracat checul racit complet si insiropat in prealabil cu glazura si peste am presarat bucatele de citrice confiate. Se lasa la rece cel putin o ora, ca sa se intareasca glazura! A iesit super, nu ezitati sa il incercati!




26 de comentarii:

  1. arata super!mai ales ca in ingredientele tale am incredere:* deci am sa-l incerc cu proxima okazie:P pusici

    RăspundețiȘtergere
  2. nu mi-a crescut deloc, desi am respectat pas cu pas reteta. macar putin daca ar fi crescut,care sa fi fost problema?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. probabil cantitatea de praf de copt a fost insuficienta :(

      Ștergere
  3. Posibil sa nu fi crescut din doua motive: sau cuptorul nu a fost preincalzit, sau untul topit adaugat in compozitie a fost inca fierbinte! De asemenea, compozitia nu trebuie mixata foarte energic din momentul in care adaugam faina, ci cu miscari ample de sus in jos, pana la incorporarea fainii! Altceva nu imi vine in minte acum, imi pare foarte rau ca nu a iesit checul :(

    RăspundețiȘtergere
  4. cuptorul l-am preincalzit, a fost ok, untul de asemenea. totusi cred ca am amestecat prea mult dupa ce am pus faina :P am sa mai incerc, nu ma las batuta asa de usor. oricum s-a mancat deja jumatate, chiar daca nu a crescut, e gustos si bine copt :)

    RăspundețiȘtergere
  5. cred ca ceva nu e ok,am facut aceasta reteta pentru briose,....descurajant,timp pierdut si de copii ce sa zic!?cred ,cu tot respectul ca uneori trebuie sa fim sinceri.
    felicitari celei care i-a reusit reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma simt jignita, sincer, de remarcile facute! Daca nici pozele facute in timpul prepararii nu releva faptul ca reteta este testata si postata pe blog cu toata sinceritatea, ce mai ramane de facut? Voi repeta reteta saptamana aceasta, desi tin post, doar ca sa imi demonstrez mie si voua ca reteta este corect transmisa! Imi pare foarte rau de nereusita retetei, la fel de rau cum imi pare si de dezamagirea copiilor! Revin cu o reactualizare a retetei, promit! Asa ca ramaneti "pe fir"!

      Ștergere
    2. Dacă avea curaj,in primul rând nu se semna cu ANONIM , și așa cum știm in bucătărie nu iese chiar din prima,mai ales o rețetă noua,și mai ales o rețetă de dulce care e chiar mai complicată ca una de sarat :P.Nu mai fii supărată și nu te mai enerva cu cine nu merită.Să ai o zi buna si zâmbește că ne faci multe multe multe rețete :*:*;))

      Ștergere
    3. Multumesc, Monica! Nu mai sunt suparata, dar ma simt jignita inca de toata situatia asta! Lipsa de curaj sau nu, anonimatul ramane umbrela perfecta pe timp de ploaie!
      Pupici, multumesc din nou!

      Ștergere
  6. Poate trebuiesc scrise dimensiunile exacte ale tavii, ca cine stie in ce tava au copt checul! Cu cat tava e mai mare cu atat checul tinde sa semene cu o ... lipie :). Asta ca sa vin si eu cu o idee, de ce nu ar fi putut creste. Alt motiv nu vad.Daca se respecta toti pasii scrisi de tine, n-are cum sa nu iasa :). Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Raluca, doamna care m-a acuzat de nereusita retetei a copt briose din compozitia pentru chec, deci nu asta este problema! Prima doamna, Lena, a recunoscut ca poate a mixat compozitia prea energic si din acest motiv nu a crescut checul!
      Cat despre dimensiunile tavilor, ai dreptate, voi incepe sa le scriu, insa tavile pentru chec sunt cam la fel ca si marime, din acest motiv am omis acest aspect... asta doar daca nu se face confuzie (datorita formei) intre o tava de chec si una de cozonac!
      Pupici, Ralu, have a nice day!

      Ștergere
    2. Uuufff, credeam ca am gasit eu explicatia :). Atunci nu stiu ce sa zic Oana, dar eu totusi cred ca le scapa ceva... Nu are cum sa nu le iasa, daca respecta pasii.Lasa ca-l fac si eu :P. Pupici Oana :)

      Ștergere
  7. Nu trebuie sa te superi chiar cu toti ANONIMII,daca avea curaj se loga cu numele adevarat,nu asa ca un las.Toti o mai patim cateodata si nu ne iese cate ceva ,dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa repeti pana reusesti,ca totul in viata.Zambeste si nu mai daapa lamoara chiar la toti......

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Monica! Si eu gandesc la fel, o reteta nereusita ramane o provocare, insa pentru altii e o dezamagire si arunca vina pe bloggeri!
      Te pup, multumesc pentru cuvintele incurajatoare!

      Ștergere
  8. Diana,pozele si minutioasa descriere sunt motivul pentru care am testat foarte multe retete de pe blogul tau,pentru ca stiu 100% ca sunt testate de tine.Am un sfat pentru d-l sau d-na anonim´a:gama bloggerilor de food este foarte vasta, asadar cu tot respectul e liber´a sa isi aleaga o persoana sincera.Diana stii ce ramane de facut.. sa ne surprinzi cu alte retete la fel de aratoase si gustoase ca si pana acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bianca, esti minunata! Iti multumesc pentru ca incerci retetele acasa si mergi pe mana mea... Stiu ce am de facut si promit sa va surprind mereu cu retete delicioase, sau macar atat cat voi putea!
      Te pup :*

      Ștergere
  9. Diana,nu trebuie sa bagi in seama asemenea,,persoane"poate ca nu a facut in viata ei vre-o prajitura si se gaseste cucoana sa critice.Ce a fost asa de greu are si praf de copt reteta ..imposibil sa nu-ti creasca,mie mi-a reusit.
    Felicitari ptr. tot ce faci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce ma bucur ca v-a reusit reteta! Eu am parcurs reteta asta din priviri de o mie de ori, ca sincer se intampla sa mai gresesc in momentul postarii retetei, insa chiar nu ii gasisem vreo lacuna, sau o greseala... Voi repeta checul in week-end respectand exact aceiasi pasi, abia astept sa vad rezultatul!
      Multumesc multumesc multumesc!
      Pupici, week-end frumos!

      Ștergere
  10. Diana, din cate am citit si eu reteta, chiar daca bati prea mult, este imposibil sa iasa ceva "ne-mancabil". Cresterea depinde in primul rand de praful de copt, am vazut ca tu ai scris o lingurita, eu poate as fi pus doua. Daca praful de copt a fost vechi sau altceva, cu siguranta nu se va ridica. Depind, cum ai zis si tu, si alti factori: temperatura cuptorului, modul si timpul de mixare, temperatura ingredientelor etc. "Baking" este chimie amestecata cu putin talent :) Sa ai o zi minunata! Paste Fericit!

    RăspundețiȘtergere
  11. Diana,Diana, Diana (ca pana acum numai Oana ti-am zis :D), am facut reteta siiiii ... a iesit din prima :), asa ca ... reteta e cat se poate de ... sincera. Feliutele din poza postata pe facebook i le daruiesc anonimei careia nu i-a reusit :P. Pupici Diana, Diana, Diana :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Diana, am o intrebare :) De ce pentru chec folosesti anume zahar tos? S'ar putea sa iasa diferit daca pun zahar simplu ? Mersi!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Sanda, zaharul tos este zaharul cristale, simplu!

      Ștergere
  13. Ma bag si eu in seama, asi vrea sa fiu avocatul din oficiu pentru Diana. Nu am incercat checul, dar il fac in cel mai scurt timp si va dau de veste ce mi-a iesit. Din cate imi dau seama, d-na poate a facut cateva greseli care ar fi putut sa-i aduca esecul, si anume: a deschis usa cuptorului in primele 20 min; a scos checul din tava cald si a fost asezat in pozitia normala[eu pun tava culcata pe o parte si scot checul cand e rece]; a pus untul destul de cald; poate lingurita de praf de copt e insuficienta[ eu la 4 oua pun 1 praf de copt Dr O., chiar daca nu folosesc 500gr faina; poate a izbit tava, fiind fierbinte.DIANA, fii mandra de tine , nu te cunosc dar promit ca voi incerca retetele tale...As vrea ca toata lumea sa fie multumita si poate d-na realizeaza unde a gresit si ne impartaseste si noua gafa Nu e o rusine sa nu iti iasa o reteta, oricui cred ca i s-a intamplat macar o data, iar d-na cu pricina nu trebuie pusa la zid. De multe ori mi se intampla sa dau gres cand am mai mare nevoie de succes.Perseverenta este mama succesului! Va pup !!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna, reteta e buna, eu la-m facut de vreo 4-5 ori pentru ca ne place foarte mult si mie si copiilor si am facut si briose si de fiecare data a iesit perfect,doamna sigur a facut ceva gresit

    RăspundețiȘtergere
  15. L-am facut de 2 ori si de fiecare data a iesit "cocos", bun de arucat. Cred ca este prea mult lapte, 200 ml...

    RăspundețiȘtergere
  16. Mi_a iesit foarte bine checul , am optat si eu pentru a doua varianta cu siropul si glazura . Foarte gustos !!

    RăspundețiȘtergere