Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 8 decembrie 2010

Casuta din turta dulce/Gingerbread house

Asta e una din cele mai mari bucurii pe care am facut-o unor copii, asta si era intentia, insa totusi nu m-am asteptat ca zambetul lor sa fie atat de larg! Pe langa faptul ca am facut copiii fericiti, am facut casa sa miroasa intr-un fel... deosebit! Imaginati-va mirosul de scortisoara combinat cu nucsoara, ghimbir si cuisoare... un deliciu! Haideti sa va zic totusi ce am pregatit: Casuta din turta dulce!
Pentru casuta avem nevoie de:
- 650 g faina
- 230 g unt
- 250 g zahar brun
- 2 oua
- 350 ml miere
- o jumatate lingurita de praf de copt
- 3 lingurite de scortisoara
- o lingurita de ghimbir
- o lingurita de nucsoara
- 3-4 cuisoare pisate
- un varf de cutit de piper
- o lingurita de sare



















Ce avem de facut? Pregatim un aluat din toate ingredientele, intai amestecam untul cu zaharul brun, apoi adaugam ouale, apoi mierea si in final faina cu toate condimentele.



































Se framanta un aluat asemeni celui pentru biscuiti, se formeaza o bila care se infasoara in folie alimentara si se lasa la rece pentru cateva ore! Este foarte important sa lasam aluatul la rece pentru a putea fi usor de modelat.



















Intre timp, ca sa nu ne plictisim, dam un search pe Google, sau un click aici...



















...tiparim sablonul pentru casuta si incepem sa decupam peretii si acoperisul casutei noastre!



















Dupa ce scoatem aluatul de la frigider (eu l-am lasat numai trei ore ca muream de nerabdare sa construiesc casuta), intindem o foaie de 0.5-0.7 cm grosime, asezam sabloanele peste si incepem sa taiem dupa contur.



















Dam partile casutei din turta dulce la cuptorul preincalzit la 200*C si le coacem pentru 8-10 minute. Se coc foarte rapid, asa ca verificati cuptorul din cand in cand.
Se lasa totul sa se raceasca si incepem asamblarea casutei numai dupa ce toate partile din turta dulce sunt complet racite. Se fixeaza peretii si acoperisul casutei cu Royal Icing, aveti aici toate informatiile necesare pentru a reusi! Lasati-va imaginatia sa zboare, ornati casuta dupa bunul plac. Din pacate, singura fiind in momentul asamblarii casutei, nu am mai facut poze... am fotografiat doar produsul finit, care sper sa fie pe placul vostru! Noua ne-a placut foarte mult casuta si, desi ma indoiesc ca se va intampla, sper sa ramana intreaga pana la Craciun :)!



8 comentarii:

  1. De-acum esti artista!! Arata f bine! Felicitari!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tot ce faci este extraordinar! Nu am cuvinte, dar sper ca daca suntem cuminti, ne faci si noua!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc mult! Cu prima ocazie gatesc si pentru voi ceva bun!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am vazut poza pe FB ;) Ti-a iesit o casuta minunata! Si asta pe care o ai aici, dar cea de pe FB e fffffff reusita! Sa-i faci un later edit la postare s-o vedem in toata splendoarea ei cu update-ul necesar ;) Felicitari din suflet !! Si sa aveti pofta! pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc, Anto!!! Cred ca voi face o postare separat... as face din casuta din turta dulce un obicei anual, ce-mi mai place sa am motive sa bucataresc :)) Te pup!
    Aaaaa, crezi ca lui Edutu i-ar displace o casuta numai a lui? :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Am gasit o gramada de retete de turta dulce si totusi nu stiu pe care sa o aleg. Cea prezentata de tine suna si arata excelent (sunt sigura ca e si foarte gustoasa). Imi place ca folosesti unt, miere si multe oua. Vreau sa te intreb un lucru: este genul de turta dulce frageda de la inceput sau se fragezeste cu cat sta mai mult? Tocmai ce mi-am cumparat de la ikea un set de forme pentru decoratiuni 3d si chiar as vrea sa fac niste braduti pe care sa ii ofer cadou. Te pup
    Iulia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iulia, din 2010 fac exact aceeasi reteta de turta dulce si ma incanta de fiecare data! Cred ca turta este la fel de fradegda de la inceput. Cu cat sta mai mult, cu atat devine mai moale!
      Si eu am facut braduti 3d din turta dulce folosind aceasta reteta si au fost o reusita :) Recomand cu drag reteta!

      Sarbatori fericite si te astept cu impresii daca te hotarasti sa incerci turta dulce dupa reteta asta!
      Pupici

      Ștergere