Faceți căutări pe acest blog

duminică, 5 decembrie 2010

Cartofi frantuzesti

Cartofii frantuzesti sunt mereu in topul preferintelor familiei mele atunci cand vine vorba de garnituri mai ales, dar de ce nu si ca si fel principal.
In functie de cantitatea dorita, puteti ajusta cantitatea de ingrediente folosite. Asadar eu, pentru 4 portii am folosit:
- 6 cartofi mari
- 5 oua
- 200 g cascaval/cheddar
- lapte/smantana
- 50 g unt
Procedam in felul urmator: fierbem carofii in coaja pentru 15-20 minute, apoi ii scoatem din apa fierbinte si ii lasam sa se raceasca. Trei dintre oua le fierbem tare, le curatam de coaja si le taiem felii. Cand cartofii sunt raciti, se curata de coaja si se taie felii. Ungem o tava de yena cu unt...



















...si asezam in straturi: cartofii, apoi cateva felii de oua, mici bucatele de unt si apoi cascavalul ras. Continuam asezarea in straturi pana cand terminam ingredientele si avem grija ca ultimul strat sa fie cel de oua si unt.



















Batem celelalte doua oua ramase cu 100 ml lapte si turnam amestecul in tava peste cartofi. Apoi adaugam ultimul strat de cascaval.



































Dam tava la cuptorul incins la 180*C pentru 15-17 minute sau pana cand cascavalul se rumeneste frumos, cam asa:





















Sunt deliciosi, s-aveti pofta!

2 comentarii:

  1. E o reteta dietetica? Pentru ca nu s-a pus deloc sare si piper! Fara condimente mancarea nu are nici un gust.

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar nu am folosit sare si piper pentru ca am folosit cheddar care este mai sarat decat cascavalul :)
    Mancarea dietetica nu este mancare fara gust! Iar ceva ce contine cartofi, unt, cascaval, oua (si mai sunt si gratinate toate) nu poate fi dietetic, cu sau fara sare :)
    Sper ca te-am lamurit!

    RăspundețiȘtergere