Faceți căutări pe acest blog

joi, 25 noiembrie 2010

Pizza Calzone

Cu mare pofta de o pizza buna, am inceput sa caut retete de pizza pe net, bineinteles. M-am oprit la reteta de pizza Calzone a Nainei, reteta pe care o gasiti aici!
Am facut aluatul de pizza cu urmatoarele ingrediente:
- 300 g faina
- 200 ml lapte caldut
-20 g drojdie
- 60 ml ulei
- o lingurita de zahar
- o lingurita de sare



















O parte din laptele caldut se amesteca cu drojdia si lingurita de zahar si se lasa putin sa se umfle langa o sursa de caldura! Dupa aproximativ 5 minute, cand maiaua (rezultata din drojdie si lapte) capata consistenta unei smantani, se toarna peste faina si sare intr-un bol si se amesteca usor...



















...apoi alternativ se adauga laptele ramas si uleiul...



















...framantandu-se un aluat ca si cel pentru paine. Aluatul se lasa la dospit langa o sursa de caldura pana cand isi dubleaza volumul, la mine a durat 45 minute!



















Intre timp, taiem tot ce dorim sa contina pizza noastra! Eu am pus: ciuperci, sunca, ardei, rosie si cascaval ras! Am calit toate ingredientele intr-o tigaie (mai putin cascavalul) si le-am asezonat cu sare si piper.



















Cand aluatul este dospit se imparte in doua si se intinde prima parte pe o planseta cu ajutorul unui sucitor, in forma rotunda!



















Peste foaia intinsa punem sos de rosii pe care il intindem uniform pe toata suprafata foii, iar pe jumatate din foaie adaugam amestecul de legume, sunca si ciuperci calite in prealabil.

Peste presaram cascaval ras.



















Se pliaza pizza pe jumatate si se taie putin marginile la fel ca in imagine, dupa care se rasucesc spre interior!



































Se pune pizza intr-o tava tapetata cu hartie de copt si sa da la cuptorul preincalzit la 180*C pentru 15-18 minute!

















Un comentariu:

  1. atatea vreau sa fac in acest week-end ca deja sunt zapacita !!!!
    mi-e pofta de pizza acum !!!

    RăspundețiȘtergere