Faceți căutări pe acest blog

luni, 22 noiembrie 2010

Pancakes a la Nigella Lawson


Prima data am facut pancakes dintr-o cutie de pancakes instant de la Dr. Oetker si am fost tare dezamagita... Sa fi gresit ceva, nu stiu, dar cert e ca mi-a iesit o fleasca in tigaie... numai pancakes nu le puteam numi! Mi-am promis sa fac strict clatitele noastre romanesti, reteta mamei... insa azi am acceptat o provocare si uite ca am facut din nou pancakes! De data asta au fost delicioase, pufoase, ca la carte!
Am folosit urmatoarele ingrediente:
- 3 oua
- 2 liguri de zahar
- 115 g faina
- 140 ml lapte
- o lingurita de praf de copt
- putina sare
- o lingurita de esenta de vanilie (optional)


Pentru inceput, separam albusurile de galbenusuri, frecam galbenusurile cu zahar pana cand se deschid la culoare! Adagam esenta de vanilie si sarea, apoi alternativ adaugam faina si laptele pana obtinem o compozitie omogena, putin mai groasa decat compozitia normala de clatite traditionale. In final, incorporam albusurile batute spuma!
Intr-o tigaie incinsa, unsa cu foarte putin unt sau ulei adaugam cam o jumatate de polonic din compozitie. Ideea este sa nu miscam tigaia ca sa incercam sa uniformizam clatita, ci sa lasam tigaia dreapta, asteptand ca maiaua sa se intinda singura, insa nu pe toata suprafata tigaii.
Se lasa pe o parte pana cand incepe sa faca bule la suprafata, cam asa:


Apoi o intoarcem si pe partea cealalta si o lasam inca 25-30 secunde, sau pana cand arata asa:


Le puteti consuma cu dulceata, sirop de artar (asa cum servesc americanii pancakes), ciocolata sau orice altceva doriti! Sunt excelente, pufoase si fine!
Pofta buna!


2 comentarii:

  1. Albusurile se mai folosesc la aluat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaaa, nu-mi vine sa cred ca am omis asta... si nimeni nu s-a sesizat pana acum! Iti multumesc, am facut corecturile in cuprinsul retetei!
      O zi frumoasa!

      Ștergere