Faceți căutări pe acest blog

joi, 18 noiembrie 2010

Bagels (New York style) / Covrigi

Pana acum, am mancat bagles/covrigi americani numai din magazine... mereu ma intrebam oare cum se gatesc... L-am intrebat pe Google si mi-a raspuns ca nu e deloc greu sa faci acasa genul asta de covrigi, asa cum nu e deloc greu nici sa ii mananci :))!
Pentru 6 portii avem nevoie de:
- 500 g faina
- 265 ml apa domoala
- 16 g drojdie uscata
- 16 g sare
- o lingurita de miere
- 20 g unt/margarina



















Punem drojdia uscata si faina cernuta intr-un bol, dupa care adaugam apa amestecand incontinuu (este bine daca aveti mixer si spatule pentru patiserie, dar daca nu aveti puteti sa amestecati ingredientele si cu lingura de lemn, asa cum am facut eu).



















Cand faina si apa sunt perfect incorporate, si aluatul nostru nu are cocoloase, adaugam sarea, mierea si untul.



















Amestecam toate ingredientele bine pentru 4-5 minute. Aluatul obtinut il lasam in bolul acoperit cu o punga de plastic pentru 40 minute, la dospit.



















Dupa ce au trecut cele 40 minute, punem aluatul pe o planseta curata, il framantam usor, il facem sul si apoi il taiem in sase bucati egale.



















Fiecare bucata o modelam cu mainile pana cand obtinem o bila perfect rotunda. Odata bila formata, cu ajutorul degetelor mari formam in mijlocul bilei o gaura si asa modelam covrigul.



































La fel procedam si cu celelalte! Lasam covrigii pe o tava la odihnit pentru inca 35 minute. Acoperim tava cu aceeasi punga de plastic. Atentie: nu depasiti timpul de 35 minute pentru ca aluatul va creste mai mult decat ne dorim si se va lati.



















In timp ce covrigii nostri se odihnesc, intr-o oala caramelizam 150 g zahar (reteta originala ne indeamna sa folosim 300 g zahar, dar mi s-a parut prea mult, si nu am vrut niste covrigi prea dulci; ramane la alegerea voastra cat zahar folositi).



















Cand zaharul este caramelizat turnam 2-3 litri de apa si lasam apa sa ajunga la punctul de fierbere.



















Abia atunci adaugam cate un covrig, pe care il fierbem individual cate 1 minut pe fiecare parte.



















Odata fierti toti covrigii ii punem intr-o tava tapetata cu hartie de copt, pe care o dam la cuptorul incalzit la 200*C pentru 18-20 minute, sau pana cand se rumenesc frumos.



















Tips:
1. Nu sariti peste etapa de fierbere a covrigilor, e singura cale de a obtine o crusta deloc tare!
2. Dupa fierbere, puteti sa tavaliti covrigii prin seminte de mac sau susan (noua ne place sa ii consumam simpli la micul dejun, poate cu putin gem si un pahar cu lapte).
3. Pentru covrigi de post, inlocuiti untul cu margarina, rezultatul va fi acelasi: delicios!
4. Lasati-i sa se raceasca cel putin o jumatate de ora inainte de servire!




















Pofta buna!

2 comentarii:

  1. Buna seara! Foarte interesant blogul tau, ma bucur foarte mult ca te-am descoperit. Incepand de astazi ma poti numara printre fanii tai. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc frumos pentru aprecieri! Cu siguranta si eu voi fi pe lista celor care urmaresc blogul tau, imi place foarte mult si deja am ochit cateva retete! Spor la bucatarit!
    Diana

    RăspundețiȘtergere