Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 10 noiembrie 2010

Placinta cu mere (english version)

























Cred ca unul dintre ingredientele mele preferate intr-un desert este marul... asa se explica de ce gatesc foarte des placinte sau alte bunataturi cu mere...
De data asta am optat pentru varianta internationala a placintei cu mere, apple pie.

Pentru crusta avem nevoie de:
- 150 g unt
- 1 ou
- 100 g zahar
- aproximativ 250 g faina, sau cat cuprinde
- praf de copt
- putina esenta de vanilie sau zahar vanilat



















Intr-un bol amestecam untul (la temperatura camerei) cu zaharul, adaugam oul si esenta de vanilie, dupa care incorporam faina (in care am pus praful de copt).



















Se adauga atata faina incat aluatul de desprinde usor de peretii bolului, dupa care se  rastoarna pe o planseta si se framanta cu mana. Impartim aluatul in doua parti.



















Cu sucitorul intindem o foaie cu grosimea de 5mm, pe care o asezam cu grija in tava rotunda, acoperind atat fundul cat si peretii tavii. Surplusul de aluat se taie cu un cutit.



















Pentru umplutura cu mere avem nevoie de:
- 6 mere mari (aproximativ un kilogram) decojite si taiate cubulete
- o jumatate de lingura de scortisoara
- 3 linguri de zahar




















Merele, scortisoara si zaharul se fierb la foc mic, pana cand zaharul este topit, apoi se lasa sa se raceasca. Cand umplutura de mere este rece, se toarna merele in tava si se niveleaza cu ajutorul unei spatule.



















Din a doua parte de aluat intindem o noua foaie, cu aceeasi grosime, pe care o asezam peste umplutura de mere. Surplusul de aluat se taie cu cutitul, iar de jur imprejurul tavii cream modele cu ajutorul unei furculite, la fel ca in imagine.



















Cu aluatul ramas, am intins o ultima foaie si am decupat stelute, pe care le-am asezat peste placinta.



































Placinta se da la cuptorul incins la 160*C pentru 20-25 minute, sau pana cand se rumeneste.






































Pofta buna!                                                                                            

4 comentarii:

  1. Superba!!! si astia au pe aici placinta americana cu mere, similara cu ce ai facut tu :) mie mi-e lene sa o fac, ca altfel as tot manca :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Am si eu o intrebare: cum de ti-a iesit aluatul atat de bine? Am urmat instructiunile si aluatul meu a iesit foarte sfaramicios, mi-a fost aproape imposibil sa il intind. Nu sugerez ca nu ai fi dat cantitatile corecte ci ma gandeam ca poate ai vreun secret pe care sa mi-l poti impartasi. Iti admir foarte mult munca iar blogul tau este unul din preferatele mele. Iulia:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga mea Iulia, ma tem ca nu e nici un secret de impartasit! Probabil ca aluatul a fost sfaramicios penru ca ai pus prea multa faina, desi chiar si asa... nu as stii ce sa zic! In aluaturi, oul da elasticitate, impiedicandu-l sa devina sfaramicios! Cantitatea de faina este relativa, variind cu cateva grame datorita dimensiunii oului, de-asta am si completat spunand ca adaugi faina "cat cuprinde", insa in jurul cantitatii estimate!
    Imi pare sincer rau ca nu te pot ajuta mai mult!
    Iti multumesc mult ca ma urmaresti si sper sa nu te dezamageasca raspunsul meu... insa mai mult decat atat nu as stii ce sa spun!
    Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. Iti multumesc pentru raspuns! Revin cu un "review" al placintei.
    A fost delicioasa, o sa o mai fac. Data viitoare voi fi mai atenta la aluat. Te pup!

    RăspundețiȘtergere