Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 23 octombrie 2010

Placinta cu mere (Apple pie)


























Daca tot e toamna, si merele ne trag cu ochiul din piata sau, si mai frumos, dintr-un pom inca verde din gradina, m-am gandit sa folosesc o parte din ele pentru o placinta gustoasa, specialitatea mamei mele!















Pentru umplutura de mere avem nevoie de:
- 1 kg mere (eu cred ca am folosit mai multe pentru ca imi plac mult merele)
- o lingura de scortisoara
- zahar dupa gust (eu am folosit cam 200g)
Merele se curata de coaja si samburi, se dau pe razatoarea mare si apoi se calesc impreuna cu scortisoara si zaharul. Prefer sa calesc merele pentru a topi zaharul si a imbina aromele, insa placinta se poate face si cu merele crude. Amesecul se lasa sa se raceasca inainte de a se umple foile.



















Pentru foi avem nevoie de:
- 250 g unt
- 250 g zahar brun sau alb
- 2 oua mari
- o lingura de ulei
- o lingurita de praf de copt
- faina cat cuprinde



















Untul se mixeaza impreuna cu zaharul, uleiul si ouale, dupa care se adauga faina ploaie (odata cu faina adaugam si praful de copt).



















Se adauga faina atat cat sa obtinem o coca frageda care nu se lipeste de peretii vasului in care am amestecat ingredientele.



















Coca se imparte in doua parti egale. Fiecare parte se intinde pe o planseta cu ajutorul sucitorului, incercand sa netezim cat mai bine marginile (trebuie sa recunosc ca nu sunt atat de buna la asta...:P).



















Cand am obtinut o foaie de marimea tavii in care urmeaza sa coacem placinta, rulam foaia pe sucitor si o asezam in tava tapetata cu hartie de copt. Se aseaza umplutura de mere (racita in prealabil) si se acopera cu cealalta jumatate din coca. Coca este foarte frageda, se rupe foarte usor, dar nu va faceti griji daca nu este intinsa perfect peste umplutura, dupa coacere si ornare arata excelent. Si este atat de... yammy :)
Placinta se inteapa cu ajutorul unei furculite, ca sa "respire" merele si se da la copt in cuptorul preincalzit la 180*C pentru aproximativ 25 minute.



































Dupa coacere si racire se pudreaza cu zahar pudra...



















Este un desert delicios, potrivit in orice anotimp! Vi-l recomand cu mare drag!



3 comentarii:

  1. am incercat si eu reteta si nu imi vine sa cred cat de delicioasa este si cat de usor se pregateste. multumim diana pt retete si mai asteptam cu mare " pofta" si alte retete la fel sau poate mai delicoase.mersi

    RăspundețiȘtergere
  2. Care dintre cele doua placinte (aceasta cu mere sau cea cu branza si afine) are ''foile'' mai ...ca de placinta? Inteleg eu ca nu pot fi ca placintele cu foetaj insa nu as vrea nici sfaramicioase (rau) sa fie.
    Numai bine!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Lavinia, pentru un aluat mai putin sfaramicios iti recomand aluatul de la placinta cu branza dulce si afine sau pe cel de la placinta cu dovleac! Cel de la placinta asta cu mere este usor sfaramicios! Sper ca ti-am fost de ajutor, pupici:*

    RăspundețiȘtergere