Faceți căutări pe acest blog

joi, 28 octombrie 2010

Chec in trei culori

(rețetă refăcută și în tava de bundt cake/gugelhupf - la fel de delicios, dar cu un aspect mai elegant) 

Pentru ca mi-e tare dor de mama si de prajiturile cu care mereu ne rasfata ori de cate ori suntem acasa, astazi m-am gandit sa fac deliciosul "chec in trei culori" (reteta mamei).

Ingrediente:
(pentru partea galbena a checului)
5 galbenusuri
3 linguri de faina
3 linguri zahar
3 linguri de ulei
1/2 lingurita de praf de copt
esenta de vanilie
coaja de portocala sau lamaie

(pentru partea alba a checului)
5 albusuri
3 linguri de zahar
3 linguri de ulei
4 linguri de faina
1/2 lingurita de praf de copt

Se amesteca cele 5 galbenusuri cu zaharul. Se adauga esenta de vanilie si coaja de lamaie sau portocala (eu am folosit coaja de portocala) si se amesteca bine.
In final se adauga uleiul si apoi faina cu praful de copt cernute in prealabil. Se amesteca usor evitand astfel formarea cocoloaselor.
Albusurile se bat spuma tare si se adauga zaharul ploaie.
Cand zaharul este perfect incorporat in spuma se adauga uleiul, urmat de faina si praful de copt cernute in prealabil.


In tava tapetata cu hartie de copt se toarna prima compozitie (partea galbena), dupa care se cerne cu sita mica una-doua lingurite de cacao.
Se toarna in tava a doua parte a checului, partea alba si se niveleaza cu un cutit cu lama lata!


Se da la cuptorul preincalzit la 180*C pentru aproximativ o jumatate de ora, sau pana cand checul capata o culoare aurie! Puteti sa il pudrati cu zahar sau sa il serviti ca atare... este delicios!


Poftă bună!



19 comentarii:

  1. super reteta! Maine am sa o fac si eu :)

    RăspundețiȘtergere
  2. L-am facut si eu azi si e fffff bun!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Excelent arata, imi place tare mult!Am pus ochii pe el de cand ai participat la decorix ;-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Delicios, a facut mama in weekend-ul asta acest chec si a iesit foarte bun si frumos .

    RăspundețiȘtergere
  5. Super reteta. am facut si eu acest chec, dar in mijloc s-a format un gol si cand taiam cate o felie se desaceau cele 2 blaturiel (sper ca am explicat bine) Ce am gresit?
    Altfel este foarte gustos si arata excelent.

    RăspundețiȘtergere
  6. Teodora, nu imi explic de ce s-a format golul de aer... Poate ca nu ai asezat partea alba (din albusuri) bine peste cacao! Eventual preseaza putin cu lingura sa se lipeasca de stratul de cacao! Fac checul asta foarte des si niciodata nu mi s-a intamplat ce spui tu... Imi pare rau! Daca mai ai curaj sa il incerci(si iti recomand sa o faci), astept feed-back! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc pentru raspuns si scuze pentru greseli (nu am mai verificat ce am scris). Cu siguranta am sa mai fac aceasta reteta si am sa tin cont de sfaturi, dar avand in vedere ca te-am descoperit recent (din pacate) am atatea retete de incercat incat nu stiu cu ce sa incep...Cred ca urmeaza blueberry muffins.
    Toate cele bune!!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. complimente pentru blog,tot ce faci e super,acest chec cat e de simplu atat e de efect,o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  9. eu am aplicat metoda asta cu cacao la alt tip de prajiturica dar as vrea sa incerc si checul asta sant prea faine culorile

    RăspundețiȘtergere
  10. Am facut si eu...este foarte bun..multumesc de reteta...pot sa o public si eu cu trimitere spre tine?

    RăspundețiȘtergere
  11. Yaya, merita incercat checul, te asigur ca e super bun!
    Lily, sigur ca poti publica reteta!
    Pupici, va doresc o saptamana superba!

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Diana! Am m-ai vazut multe retete care mi-au facut cu ochiul.Imi pare bine ca esti printre preferantele mele. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  13. draga mea, spune-mi te rog iese un chec sau doua? as vrea sa fac maine. merci, pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din ingredientele de mai sus iese un chec! Cu placere, pupici :)

      Ștergere
  14. L-am facut iar si multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  15. Este cel mai bun chec incercat de mine! Multumesc pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
  16. cate checuri ies din aceasta compozitie

    RăspundețiȘtergere
  17. Am facut si eu checul. Din pacate am folosut o tava prea mica, a crescut mult si a crapat. Este foarte bun, fin si usor. Sigur voi reface reteta ca tare-mi place. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere