Faceți căutări pe acest blog

marți, 26 octombrie 2010

Chec cu banane ("Banana bread")


























Am invatat ca, pe vreme de criza economica sau nu, este bine sa nu irosim nimic din mancarea ramasa in bucatarie. Iata ce am gatit eu cu ultimele doua banane ramase in cosul cu fructe din bucatarie: Chec cu banane (reteta originala poarta denumirea de "banana bread").
Pentru chec avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
- 285 g de faina
- o lingurita de praf de copt
- o jumatate de lingurita de sare
- 110 g unt
- 225 g zahar
- 2 oua
- 2 banane
- 85 ml lapte
- o lingurita de suc de lamaie
- o lingurita de esenta de vanilie



















Untul (la temperatura camerei) se amesteca cu zaharul, pana cand acestea vor fi perfect incorporate. Adaugam ouale, laptele si esenta de vanilie si amestecam cu mixerul la viteza medie.
Mixam ingrdientele pana se omogenizeaza si apoi adaugam bananele taiate in bucatele de marimea unei lingurite.




















In final se adauga faina, sarea si praful de copt, cernute in prealabil pentru a evita formarea cocoloaselor.

Compozitia se toarna intr-o tava de cozonac, tapetata cu hartie de copt.






































Se coace in cuptorul incalzit in prealabil la 180*C.
Iata minunatia:
 




















Delicios alaturi de un pahar cu lapte...

3 comentarii:

  1. Imi plac retetele tale, sunt foarte frumoase toate, o sugestie am doar, sper sa nu te superi, ca nu e intentia mea...la briose si la chec, iti ies mai pufoase daca nu mixezi faina, ci o incorporezi cu o lingura, cel putin asa am citit si eu, ca inainte faceam ca tine :)

    RăspundețiȘtergere
  2. @Alina: Orice sfat este binevenit si ma bucur din suflet cand cineva incearca sa ma invete ceva util! De obicei continui sa mixez faina pana cand oboseste mixerul (cam dupa ce adaug jumatate din cantitatea de faina) si apoi trec la lingura :P! Stiu ca se foloseste doar lingura, dar din comoditate mai folosesc si mixerul:P! Oricum, voi tine cont de sfatul tau, fii sigura! Si iti multumesc mult ca imi citesti retetele si imi dai sugestii! Te pup, week-end placut in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Citesc tot felul de bloguri cu baking, bloggeri care fac niste briose si checuri amazing, si acolo am vazut ca spun sa nu "overmix" aluatul, si doar usor sa incorporezi faina, chiar daca ti se pare ca nu e suficient, aluatul trebuie sa il pui cu lingura in forme, sa nu curga...eu am tot experimentat pana am vazut ca asa iasa mai bine :) imi plac retetele tale, ai foarte multe si foarte variate! sotul meu vazuse titlul blogului si a zis: "pai cum Can't boil an egg? are niste retete grozave!" asa ca intelegi ce vreau sa zic! ") Un weekend placut iti doresc!

    RăspundețiȘtergere